SP Rijswijk overhandigt Don Bosco 275 steunbetuigingen

23 september 2005

SP Rijswijk overhandigt Don Bosco 275 steunbetuigingen

”Wanneer trekt B&W de knip nu eens voor deze voorzieningen in plaats van miljoenen over de balk te smijten!” Dankzij actieve leden van de SP in Rijswijk werden 275 steunbetuigingen op vrijdag 23 september overhandigd aan Bram Stoop, manager sociaal cultureel werk bij het multiculturele centrum Don Bosco.

SP voorzitter overhandigt steunbetuigingen aan Bram Stoop

Het besluit van de SP tot ondersteuning van de actie van Don Bosco richting gemeente was snel genomen, toen bleek dat Don Bosco wellicht geen subsidie zou krijgen van de gemeente Rijswijk. Een organisatie die al jarenlang dienst heeft bewezen op het gebied van recreatieve, vormende, ontmoetings-, educatieve, emancipatorische, dienstverlenende, ondersteunende en informatieve activiteiten met name voor jeugd en jongeren: die verdient steun van de SP.

Wanneer trekt B&W de knip nu eens voor deze voorzieningen, in plaats van miljoenen over de balk te smijten aan een ongebruikte jongerenontmoetingsplek, prestigeprojecten en aan het veel te dure nieuwe stadhuis.
Er mag wat betreft de SP in Rijswijk geen beknibbeling zijn op zulke belangrijke gemeenschapsvoorzieningen als die van Don Bosco. De gemeente zou juist trots moeten zijn op dit drukst bezochte jeugdcentrum van Zuid-Holland, op de vele vrijwilligers en medewerkers van Don Bosco en de kwaliteit van de activiteiten. Dat zou tot uiting moeten komen in rechtstreeks subsidiegeld.

Actieve SP-leden hebben op drie verschillende plaatsen in Rijswijk steunbetuigingen opgehaald en zijn ook bij alle SP-leden langsgegaan. De meeste mensen aarzelden niet hun naam en adres te geven. Velen hadden zelf nog deelgenomen aan activiteiten van Don Bosco, deden dat nog steeds of hun kinderen kwamen er. De kwestie Don Bosco leeft in Rijswijk.

Voor dit soort zaken zet de SP zich graag in, actief, solidair en betrokken.
Tot 9 oktober was het mogelijk via deze pagina online uw steun te betuigen aan Don Bosco!

Op 10 oktober biedt Don Bosco alle steunbetuigingen aan wethouder Triemstra aan. Nu nog hopen dat de wethouder zijn kop niet in het zand steekt. Binnenkort hoort u meer van de SP-Rijswijk, want deze zal in alle waarschijnlijkheid binnenkort van werkgroep naar erkende afdeling promoveren. Dat betekent een voltallig bestuur en dus meer slagkracht. Belangstelling?

SP Rijswijk haalt handtekeningen binnen voor Don Bosco