Sloop Elsenburgschool gestart

7 december 2006

Sloop Elsenburgschool gestart

Begin oktober beplakten enkele SP-ers in Rijswijk het leegstaande voormalige pand van de Elsenburgschool aan de Citerstraat met pamfletten VOOR sloop. SP Rijswijk was samen met de omwonenden van mening dat de school, die nu al lange tijd leegstaat en er vervallen bij staat zo snel mogelijk gesloopt moet worden.

Het lijkt erop dat actie loont...

Bij leegkomen van het pand had er wat de SP in Rijswijk betreft eigenlijk meteen andere tijdelijke activiteiten georganiseerd kunnen worden. Maar aangezien het pand nu in zeer vervallen staat is en de buurt er niet gezelliger op maakt, is volgens de SP goed om het zo snel mogelijk te slopen.

Bestuurslid Erica Koldenhof: "Indertijd werd bij navraag bij de gemeente en de woningbouworganisatie geantwoord dat er nog geen enkel zicht was op wanneer er daadwerkelijk tot sloop kon worden over gegaan. De nieuwbouwplannen waren nog niet rond.
Wij waren van mening dat er in de tussentijd een andere oplossing gezocht moest worden.
Het wachten op duidelijkheid in dit soort procedures kunnen eindeloos duren."

Maar zie nu een maand na onze plakactie is de sloop begonnen.

Ons voorstel blijft hetzelfde. Als de nieuwbouwplannen nog niet rond zijn: leg er wat mogelijkheden aan voor tijdelijk speelmogelijkheid voor kinderen en jongeren in de buurt.

Actie voor sloop Elsenburgschool