Geen feest, toch taart voor medewerkers postkantoor

1 april 2008

Geen feest, toch taart voor medewerkers postkantoor

Begin april 2008 hebben leden van de SP Rijswijk aan de medewerkers van het postkantoor aan de Prinses Irenelaan een taart aangeboden. TNT Post en de ING Bank, de eigenaren van de postkantoren, hebben aangekondigd dat binnen vijf jaren de postkantoren verdwijnen. Dit geldt ook mogelijk voor het postkantoor in Rijswijk.

Dit vindt de SP Rijswijk niet alleen slecht nieuws voor de huidige medewerkers van het postkantoor voor wie onzekere tijden aanbreken, maar ook voor de Rijswijkse klanten van het postkantoor. De huidige medewerkers zijn vaak goed opgeleid en bieden een hoge kwaliteit en service. Het is nog maar de vraag of de medewerkers hun werk mogen behouden in een eventuele nieuwe ING vestiging in Rijswijk, en of er met eenzelfde kwaliteit van dienstverlening gewerkt gaat worden.

Als reden voor deze maatregel wordt de marktwerking in de postsector aangevoerd, en de veranderde wensen van de consument. Waarschijnlijk raken er landelijk zo een 2000 werknemers in de aankomende jaren hun baan kwijt. Het gevolg is dat er nu grote onzekerheid heerst bij het postkantoor in Rijswijk over de banen van haar werknemers.

Daarom wil de SP Rijswijk de medewerkers van het postkantoor aan de Prinses Irenelaan een hart onder de riem te steken. Een taart is een kleine troost, maar hiermee willen wij laten weten dat het huidige postkantoor en haar werknemers erg gewaardeerd worden. Wij hopen dat het huidige postkantoor blijft en dat de werknemers duidelijkheid krijgen over hun baan, zodat ze nog lang hun service kunnen bieden aan de bewoners van Rijswijk.

Ondanks de vervelende situatie waarin de postkantoormedewerkers zich bevinden, waren zij blij met de taart en de steunbetuiging.