Vooruit kijken centraal op nieuwjaarsborrel SP Rijswijk

30 januari 2009

Vooruit kijken centraal op nieuwjaarsborrel SP Rijswijk

Op 29 januari 2009 vond de jaarlijkse ledenborrel plaats van de SP Rijswijk in Café Witsenburch. Voor leden van de SP was dit een gelegenheid om met een drankje en een hapje het nieuwe jaar te bespreken. Het jaar 2009 belooft een actief jaar te worden.

Bespreking van het SP concept verkiezingsprogramma voor de Europese Parlementsverkiezingen

Tijdens de borrel werden meteen spijkers met koppen geslagen. Er werden plannen gesmeed om op Valentijnsdag met een informatiekraam op de markt in de Herenstraat te staan. Op deze dag zal dan de nieuwe editie van de ZO-kranten worden uitgedeeld. De SP informeert met de ZO-krant, ook buiten verkiezingstijd, wat er speelt in binnen- en buitenland. Dit is meteen ook een gelegenheid voor gedachtewisseling tussen Rijswijkers en SP-ers.

Van de gelegenheid om het concept van het Europese verkiezingsprogramma van de SP te bespreken werd graag gebruik gemaakt. Voor het ene lid spreekt deze verkiezing meer tot de verbeelding dan voor het andere lid. Wel is iedereen er mee eens dat een mening over Europa belangrijk is. De Europese verkiezingen worden in Nederland gehouden op 4 juni 2009. Ook de SP Rijswijk zal hier campagne voor gaan voeren.

Voorzichtig werd vooruit gekeken naar 2010, het jaar waarin er weer gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden. Een kans om als politieke partij meer te kunnen betekenen in de gemeente. Maar veel belangrijker vindt men dat er daarnaast actie gevoerd blijft worden. Voor de SP betekent dit samen met de mensen in de gemeente actie voeren, voor een sociaal Rijswijk. De aanwezige leden hebben er in ieder geval zin in.