Aankondiging ledenvergadering met als thema raadsverkiezingen 2010

26 februari 2009

Aankondiging ledenvergadering met als thema raadsverkiezingen 2010

Op donderdag 26 maart vanaf 19:30 organiseert de SP Rijswijk een ledenvergadering. Centraal thema is mogelijke deelname aan gemeenteraadsverkiezingen van 2010. Hoewel de SP Rijswijk al enkele jaren actie voert buiten de raad is de tijd wellicht rijp om de stap te zetten naar deelname in de raad.

Op de ledenvergadering zal worden uitgelegd hoe de weg naar de gemeenteraadsverkiezingen er uit ziet. Of de SP zal meedoen in Rijswijk hangt onder meer af van de vraag of de afdeling voldoende actieve leden heeft. Naast een sterke fractie zijn ook andere actieve leden nodig die buiten de raad actie blijven voeren.

Voor de leden is er de gelegenheid om samen met het bestuur na te denken over wat er beter of anders kan in Rijswijk. Deze inspraak zal direct gebruikt worden voor een eerste concept van het verkiezingsprogramma 2010. Harre van der Nat, lid van de Provinciale Staten van Zuid-Holland zal een leuke presentatie houden over de mogelijkheden en onmogelijkheden van deelname aan de verkiezingen. De beslissing over deelname wordt later in 2009 bekend gemaakt tijdens een ledenvergadering.

Het is voor Rijswijkse SP leden mogelijk om zich aan te melden als kandidaat raadslid tot 31 maart 2009. Hierover kan men contact opnemen met de kiescommissie. De kiescommissie bestaat uit:

René Allart (voorzitter, te bereiken via 06-51969853)
Erica Koldenhof
Björn Lugthart

Tevens zal de nieuwe notitie "De buurt, de schaal van de toekomst" worden besproken. Aan de hand van de situatie in Rijswijk bediscussiëren wij deze notitie. Zijn de ouderenopvang, het toezicht van de politie, de buurtvoorzieningen, de scholen en de peuterspeelzalen in Rijswijk op orde? Wat moet er verbeteren? Drie leden van Rijswijk worden afgevaardigd naar de regioconferentie op 18 april in Vlissingen om de bevindingen van Rijswijk te bespreken met collega afdelingen in Zuid-Holland en Zeeland. Geïnteresseerde leden kunnen zich hiervoor aanmelden.

SP Leden zijn welkom vanaf 19:30 in Café Witsenburch, Herenstraat 4 in Rijswijk. Een eerste drankje is gratis.