SP Rijswijk gaat buurten in de Bomenbuurt met Fenna Vergeer

23 februari 2009

SP Rijswijk gaat buurten in de Bomenbuurt met Fenna Vergeer

Traditioneel buurt de SP Rijswijk in de buurt, waarbij de nieuwste ZO-krant huis aan huis wordt uitgedeeld. Ook buiten verkiezingstijd heeft de SP op deze manier contact met Rijswijkse inwoners. In het verleden is er met Tweede Kamerleden Sadet Karabulut en Hans van Leeuwen gebuurt in de Muziekbuurt en in de wijk Te Werve. Op zaterdag 4 april gaat de SP Rijswijk buurten in de Bomenbuurt samen met oud Tweede Kamerlid Fenna Vergeer.

ZO - najaar 2008

Tijdens het buurten wordt de ZO-krant persoonlijk uitgedeeld aan de inwoners van de wijk. Deze kwartaalkrant informeert de lezer over wat de SP heeft bereikt en wil bereiken in de nabije toekomst. Maar belangrijker is dat inwoners direct leden van de SP Rijswijk kunnen aanspreken. Hoewel de SP Rijswijk ook buiten verkiezingstijd buurt staat er dit keer wel een verkiezing voor de boeg. Op 4 juni 2009 worden de verkiezingen voor het Europese Parlement gehouden, waaraan de SP ook deelneemt. Inwoners kunnen de SP Rijswijk hier ook over aanspreken.

Fenna Vergeer was van 2002 tot 2006 lid van de Tweede Kamer namens de SP. Onder meer stelde zij daar de HBO fraude aan de kaak en was zij lid van de enquêtecommissie Srebrenica. Daarvoor was zij van 1995 tot 2002 lid van de Provinciale Staten van Zuid-Holland en voorzitter van de SP fractie. In 1999 beet zij zich vast in de Ceteco-affaire, waarbij Gedeputeerde Staten in het geheim voor bankier speelde en met risicovolle leningen miljoenen aan gemeenschapsgeld verloor. Vergeer streed lang als enige om alle details van deze zaak in de openbaarheid te krijgen. Het resultaat loog er niet om: drie Gedeputeerden, de griffier en de commissaris van de Koningin mevrouw Leemhuis zelf moesten aftreden en het Rijk kwam met aanvullende regelgeving tegen speculeren met gemeenschapsgeld.