Afdeling Rijswijk op bezoek bij regioconferentie in Vlissingen

18 april 2009

Afdeling Rijswijk op bezoek bij regioconferentie in Vlissingen

Op zaterdag 18 april was de regioconferentie van Zuid-Holland en Zeeland in het zonnig Vlissingen. Van de afdeling Rijswijk gingen bestuurslid Jolanda Snijders en lid Bert Molenkamp naar deze bijenkomst. De twee onderwerpen die besproken werden, waren de ontwikkeling van de afdelingen in de regio en het rapport De Buurt, de schaal van de toekomst.

Rijswijk is op dit moment een stabiele afdeling, die zorgt voor scholing voor zijn leden en die actief is in de buurten.

Het belang van de buurten werd in het tweede deel van de dag duidelijk naar voren gebracht. Voor betrokkenheid en daardoor solidariteit en veiligheid is de buurt van groot van belang.

Daardoor zouden buurthuizen een centrale plek en functie moeten krijgen. Het beste werken buurthuizen die door de buurt zelf verzorgd worden. Hierin kunnen diverse voorzieningen worden geregeld, zoals zorg, opvang, scholing, bibliotheek, kunst en cultuur, informatie van de gemeente verspreiden,

Het leuke aan de regioconferenties is altijd het praten met andere afdelingen, het uitwisselen van ideeën, het verkrijgen van informatie vanuit de landelijke SP en het geïnspireerd raken tot volgende acties en plannen.