SP bezoekt de Sionsgaerde

23 november 2010

SP bezoekt de Sionsgaerde

De SP Rijswijk bezocht dinsdagochtend Kwekerij de Sionsgaerde. De Sionsgaerde is onderdeel van de Dienst Sociale Werkvoorziening (DSW) en biedt een beschutte werkplek aan ongeveer 120 mensen met een arbeidsbeperking. Ook de medewerkers van de Sionsgaerde zijn ongerust over de aangekondigde bezuinigingen van het Kabinet Rutte. SP afdelingsvoorzitter René Allart zegt: “Het zijn niet alleen de landelijke bezuinigingen die voor onrust zorgen. Ook vreest men minder werk doordat de gemeente Rijswijk door bezuinigingen minder gebruik gaat maken van de diensten van DSW. Hierdoor lijken ze dubbel gepakt te worden”.

Op 27 november is een manifestatie in Den Bosch om een vuist te maken tegen de forse bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking. De SP Rijswijk bood gratis busvervoer aan de medewerkers van de Sionsgaerde. Sympathisanten in Rijswijk kunnen zich ook opgeven voor busvervoer via rijswijk@sp.nl of 06-51969853 (René Allart).