SP vraagt Rijswijkers waar de gemeente geld over de balk smijt

29 september 2011

SP vraagt Rijswijkers waar de gemeente geld over de balk smijt

Tot en met 2015 zal er in Rijswijk ruim 33 miljoen euro moeten worden bespaard op de gemeentebegroting. Deze bezuiniging heeft invloed op alle Rijswijkers. De SP wil graag weten waar de mensen op straat denken dat het geld voor de bezuinigen vandaan moet komen.

De gemeenteraad zal op 8 november de uiteindelijke begroting 2012 vaststellen. “Er zal de komende jaren fors moeten worden bezuinigd, ook in Rijswijk” zegt Björn Lugthart, fractievoorzitter SP. “De SP gaat de Rijswijkers een brief sturen waarop mogelijke bezuinigingen vermeld staan. Ook zal er in deze brief gevraagd worden waar de gemeente meer inkomsten kan verkrijgen”.

Lugthart: “We moeten nu gaan bepalen waar wij als politieke parijen vinden dat nog wel bezuinigd kan worden en waar echt niets meer bespaard kan worden. De SP hoort graag de mening van de inwoners. Vaak kunnen mensen die niets met politiek te maken (willen) hebben heel goed aangeven waar de gemeente geld over de bak smijt of wat beter of goedkoper kan. De SP hoort dat graag en zal dit in de gemeenteraadsvergadering over de begroting ter sprake brengen.

As zaterdag 1 oktober zal de SP bewoners van het Ravesteijnplein hier ook naar vragen. De SPreekbus is dan van 13:00 tot 15:00 uur aanwezig op het Ravestijnplein, tegenover de Hoogvliet. De SPreekbus is een mobiel loket waar bewoners positieve en negatieve ervaringen kwijt kunnen. De SP houdt tegelijkertijd een actie voor behoud van voldoende sociale werkplaatsen. De SP vraagt inwoners om een werkhandschoen te tekenen die wordt gebruikt om een "Ketting van solidariteit" te maken.