Busvervoer naar landelijke manifestatie in Den Bosch voor DSW Rijswijk

23 november 2011

Busvervoer naar landelijke manifestatie in Den Bosch voor DSW Rijswijk

De SP Rijswijk bezocht woensdagochtend Kwekerij de Sionsgaerde. De Sionsgaerde is onderdeel van de Dienst Sociale Werkvoorziening (DSW) en biedt onder meer een beschutte werkplek aan ongeveer 120 mensen met een arbeidsbeperking. Medewerkers van de Sionsgaerde zijn ongerust over de aangekondigde bezuinigingen van het Kabinet Rutte. Om een vuist te maken tegen de forse bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking is er een manifestatie in Den Bosch. Deze manifestatie is georganiseerd door de SP, PvdA, de vakbonden en andere belangenorganisaties. De SP Rijswijk biedt busvervoer aan de medewerkers van de Sionsgaerde.

De SP sprak ter plekke met werknemers over de huidige onzekerheden. Niet alleen landelijke bezuinigingen zorgen voor onzekerheid. SP afdelingsvoorzitter René Allart zegt: “Hoewel wethouder van Hemert stelt dat er officieel nog geen besluit is dat de huidige locatie i.v.m. Rijswijk-Zuid gaat verdwijnen, wordt er wel door de gemeente onderzocht welk scenario van verhuizen het beste is. De resultaten van dit onderzoek worden eind dit jaar verwacht. Hier wordt met spanning naar uitgekeken”.

Sympathisanten in Rijswijk kunnen zich ook opgeven voor busvervoer via armoedewerktniet@sp.nl of 06-51969853 (René Allart) of via de website.

Woensdag 30 november wordt de DSW Groen en Milieu in de Plaspoelpolder bezocht.

Armoede werkt niet!