Sionsgaerde in actie voor beschutte werkplekken

15 maart 2012

Sionsgaerde in actie voor beschutte werkplekken

Op donderdag 22 maart staken werknemers in de sociale werkvoorziening omdat zij willen blijven werken. Het kabinet bezuinigt flink op de sociale werkvoorziening waardoor tienduizenden beschermde werkplekken dreigen te verdwijnen. Dit hangt ook de werknemers van de Sionsgaerde boven het hoofd.

Daarom zullen tientallen werknemers van de Sionsgaerde de manifestatie op het Malieveld, een initatief van Abvakabo FNV, bijwonen. De SP Rijswijk en SP Zoetermeer bezochten vanochtend de Sionsgaerde om hun een hart onder de riem te steken. Na veel leuke gesprekken blijkt dat de werknemers helemaal niet thuis willen zitten maar willen werken. Ze voelen zich gesteund door Abvakabo FNV die voor het busvervoer zorgt. Afdelingsvoorzitter René Allart van de SP Rijswijk zegt: "1 voor allen", alleen zo brengen wij een halt aan deze onmenselijke bezuiniging.

Op maandag 19 maart bezoeken de SP Rijswijk en de SP Zoetermeer de Dienst Sociale Werkvoorziening (DSW) in Zoetermeer.