Burendag 2013 Rijswijk

21 september 2013

Burendag 2013 Rijswijk

Tijdens deze achtste editie van de burendag waren veel buren in Rijswijk bezig met gezamenlijke activiteiten. Dit alles om elkaar beter te leren kennen en het contact in de buurt te verbeteren.

De SP juicht dergelijke initiatieven toe en was uiteraard zelf ook aanwezig. Henk van Leeuwen, bestuursvoorzitter SP: “Een geweldige dag met veel activiteiten en contacten tussen buren. Dit soort initiatieven zorgen ervoor dat mensen in de buurt elkaar leren kennen en met elkaar in gesprek gaan. Het wederzijdse begrip wordt versterkt. Geweldig om te zien dat vereniging Amal Rijswijk alle bezoekers de gehele dag van allerlei soorten (multiculturele) hapjes voorzag.

burendag

De SP ging met veel bewoners in gesprek en peilde de meningen over de buurt. Over de buurten in Rijswijk zijn de bewoners zeer tevreden. Een gespreksonderwerp dat veel werd aangekaart was de achteruitgang in inkomen. Veel mensen hebben aangegeven een beperkt inkomen te ontvangen. Door de kortingen is het vaak lastig om in het dagelijks levensonderhoud te voorzien. Er is dan ook een algemene vrees voor de maatregelen die het kabinet in 2014 zal nemen.

Burendag wordt gesponsord door het Oranjefonds en heeft tot doel de mensen uit een buurt samenbrengen.