Is Rijswijk wel klaar voor de raadsverkiezingen?

21 december 2013

Is Rijswijk wel klaar voor de raadsverkiezingen?

De SP trotseerde vandaag de regen en was aanwezig in winkelcentrum In de Bogaard. Opvallend veel mensen vertelden niet te zullen gaan stemmen.

Een verontrustend signaal, zeker omdat de motivatie om niet te gaan stemmen vaak was dat ‘het toch geen zin heeft, dat “ze” toch deden waar ze zin in hadden’.

Is de Rijswijkse inwoner inderdaad teleurgesteld in de gemeentepolitiek? En zo ja waardoor ? Als argumenten golden veelal landelijke en Europese politieke problemen en items; Rutte, onvrede over het ‘kwartetkabinet’ en de PvdA die linkse stemmen heeft geworven en rechts regeert, buitenlandse politiek, open grenzen, hoge belastingen.

Dichter bij huis waren de opmerkingen van mensen die wenste dat de gehele gemeenteraad inclusief onze nieuwe burgemeester naar huis gestuurd werd maar de vraag ‘Waarom?’ bleef helaas onbeantwoord.

Ook werd er actief meegedacht met de Rijswijkse problemen;

De toenemende leegstand van winkelcentrum In de Bogaard werd mede geweten aan de hoge parkeertarieven. Daardoor zouden kooplustigen weggejaagd worden.
Bouw de leegstaande kantoren om tot wooneenheden en zet er studenten en ouderen in waarbij de studenten een deel van de zorg voor de ouderen op zich nemen.

Overbelaste mantelzorgers en mensen die met weinig inkomen rond moeten komen zou in een land als Nederland niet voor mogen komen.

Voor de SP een extra stimulans om voor bovenstande zaken in de Rijswijkse gemeenteraad te knokken voor een 100 %sociaal beleid.

Eric Schutte, fractieassistent SPRijswijk: "het was een welbestede dag maar het blijft toch een beetje knagen; is Rijswijk wel klaar voor 19 maart ?"