Actie vanwege onduidelijkheid situatie Haagweg

9 januari 2014

Actie vanwege onduidelijkheid situatie Haagweg

De SP Rijswijk en Gemeentebelangen Rijswijk hebben wethouder Dick Jense om duidelijkheid gevraagd over de bizarre situatie die op de Haagweg is ontstaan.

Zowel de SP als GBR hebben de afgelopen dagen heel veel vragen en onbegrip gehoord bij de winkeliers in de Herenstraat omtrent de afsluiting van de Herenstraat vanaf de Haagweg (uit Den Haag) en Geestbrugweg (uit Voorburg) voor autoverkeer, vanwege werkzaamheden aan het riool. Hierdoor was het winkelcentrum Oud Rijswijk niet goed bereikbaar. Volledige afsluiting was een compleet overbodige actie van de gemeente Rijswijk waardoor de omzet van de winkels drastisch terug liep.

Op de website van Omroep West heeft de  wethouder Verkeer, Dick Jense, gesteld dat een permanente openstelling van de Herenstraat tijdens de rioleringswerkzaamheden aan de Haagweg onmogelijk zou zijn omdat de Herenstraat dan zal worden gebruikt als alternatief voor de Haagweg (sluipverkeer).

De SP en GBR hebben een gezamenlijk actie opgezet omdat de sluiting onhandig, overbodig en zeer nadelig is voor de kleine ondernemers in Oud Rijswijk. Samen met winkeliers is de actie: “Dit kan toch niet waar zijn” gestart om aandacht te vragen voor de bizarre situatie. Winkeliers en consumenten waren blij met deze actie, zo bleek uit de reacties. Vrijwel alle winkels hebben inmiddels poster op het raam zodat de gemeente eerst eens denkt en dan pas doet!