Björn Lugthart gekozen als Lijstrekker SP Rijswijk

13 januari 2014

Björn Lugthart gekozen als Lijstrekker SP Rijswijk

Björn Lugthart is door de leden van de Rijswijkse SP gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Björn Lugthart bruist van de energie om Rijswijk beter te maken. Zijn boodschap: Het is tijd voor een gemeentebestuur dat samen met inwoners  en organisaties optrekt. Luisteren naar wat mensen en organisaties zeggen en er iets mee doen! Het is tijd voor nieuwe gezichten in het gemeentebestuur.

"Er wacht ons een enorme klus. We moeten het vertrouwen herwinnen van al die mensen die dat in Rijswijk verloren zijn. Werken aan oplossingen waar de mensen iets aan hebben. Wij hebben de beste mensen en wij hebben de beste ideeën. Meer dan ieder andere partij werken wij gezamenlijk voor een beter Rijswijk."

De SP kiest met haar programma voor investeren in de wijken en de mensen die een steuntje in de rug hard nodig hebben, en extra aandacht voor de nieuwe sociale taken van de gemeente rondom zorg, jeugdzorg en toeleiding naar werk.

Björn Lugthart: "Rijswijk heeft veel moois te bieden. Dit moeten we koesteren in plaats van afbreken! De SP zal hiervoor strijden, in de wijken en met de inwoners en organisaties!"

Lugthart woont zijn gehele leven in Rijswijk. Hij is al jaren actief voor de SP en was de afgelopen vier jaar gemeenteraadslid. Van kinds af aan weigert hij een maatsschappij te accepteren waarin het recht van de sterkste het wint van het principe van eerlijke kansen voor iedereen. "Ik vind dat iedereen uit het leven moet kunnen halen wat er in zit."