"Een uitslag met een zwart randje"

15 mei 2017

"Een uitslag met een zwart randje"

Ook in Rijswijk zijn de verkiezings uitslagen voor de SP tegengevallen. Met een uitslag van 6,5% zijn we toch iets lager geëindigd dan de vorige keer (7,3%).

Landelijk een zetel minder is jammer, maar ik vind het erger dat het de komende vier jaar voor diverse groepen alleen maar slechter wordt. Hoe meer ik van rechts hoor roepen dat het weer beter met het land gaat hoe meer ik denk waarom zien wij dat dan niet. Het gaat beter voor een grote groep, die het al niet slecht had, maar voor de groep die de laatste jaren alleen maar minder, minder, minder mee kon komen zie ik met deze verkiezings uitslag alleen maar een verslechtering.

Dat is de reden dat wij als SP nodig zijn en we blijven knokken voor ;

400.000 (CBS) kinderen met kans op armoede, 574.000 (CBS) mensen zonder werk, 463.000 (CBS) mensen in de bijstand, tussen 2009 en 2015 is het aantal dakloze met 74% toegenomen, 1 miljoen mensen zijn uit de WW gevlucht naar een onzeker bestaan als ZZP-er , en dan heb ik het nog niet eens over een aantal zaken die de afgelopen jaren onder dit beleid zijn afgebroken, zoals;

De zorg, betaalbare huren, bijzonder onderwijs.

Ook in Rijswijk is er voor de SP nog genoeg te doen, denk aan het parkeren, de leegstand van onze winkelgebieden, betaalbare woonruimte, (en dan ook voor starters met een kleine beurs) het oude stadhuis, het uitbannen van de armoede en het leveren van goede zorg.

Dit zijn zomaar wat voorbeelden en zo zijn er nog veel meer.

Als ik over de afgelopen drie jaar de balans opmaak van wat we als SP in Rijswijk hebben bereikt is dat te veel om op te noemen. Op het gebied van de zorg, armoede, ouderen en werkgelegenheid zijn er door onze fractie en onze SP wethouder bergen verzet. Als afdeling waren we wekelijks op straat in buurten en braderieën voor actie’s en natuurlijk om met mensen te praten.

Genoeg redenen ons sterk te maken voor de gemeenteraads verkiezingen van (2018).

We kunnen niet vroeg genoeg beginnen om te zorgen dat het niet alleen maar de sp is maar dat het met de hulp van onze leden de sp voor ons allemaal is.