"Het kan de SP niet snel genoeg gaan"

16 mei 2017

"Het kan de SP niet snel genoeg gaan"

Foto: Henk van Leeuwen

Toen we in 2003 het buurtonderzoek rondom het oude stadhuis begonnen konden we niet vermoeden dat dit zou doormodderen tot 2017. Na jarenlang protesteren samen met Gemeente Belangen Rijswijk, (Henny van der Horst) de Historische vereniging en de werkgroep Rijswijk hebben we ons sterk gemaakt voor het behoud van groen en tegen het plaatsen van dure woontorens

Garden of Delights (bouwplan 2005)

Ook toen wilden de Rijswijkse bewoners al geen dure koopwoningen en was er al behoefte aan betaalbare huurwoningen. Op 26 mei 2008 (de dag van het park) presenteerde de SP Rijswijk op een ludieke wijze hoe de oude stadhuis locatie en het Rijswijkse bos er ook uit zouden kunnen zien. Bewoners van Rijswijk kleurden met verf hun ideeën op een groot spandoek en hingen dit over de reclameborden van de Garden of Delights. De SP Rijswijk gaf ook aandacht aan het initiatief van Gemeente Belangen Rijswijk die omwonende wijst op de mogelijkheid bezwaar te maken tegen de sloopvergunning.

Nu 15 jaar verder na een hoop gepraat en diverse colleges gaat er toch wat gebeuren: het "HUIS VAN DE STAD". Misschien kunnen het college en de oppositie elkaar nu eindelijk vinden in dit schitterende plan, een huis waar bewoners, instellingen, Trias de bibliotheek en wie ook maar wil elkaar kunnen vinden.

De wethouder zal de SP achter zich vinden bij dit mooie plan en wij hopen dat de Gemeenteraad na zoveel jaar eindelijk een beslissing neemt zodat deze smet op Rijswijk weer een van de parels zal worden.