Prinsessen Braderie;

13 september 2017

Prinsessen Braderie;

Foto: Braam, E.

Weer of geen weer de SP liet deze kans niet voorbij gaan. Ondanks dat we regelmatig aan de parasol moesten hangen vanwege de wind was het een geslaagde dag.

We waren verrast over het aantal mensen dat ons wist te vinden. Afgezien van de bekende bewoners waren er een groot aantal mensen die kennis kwamen maken en ons met veel bekende vragen bestookte.

Hoewel we als SP in Rijswijk veel met bewoners in gesprek gaan blijven er toch vragen komen over onderwerpen als: wat gebeurd er met het Nationaal Zorgfonds, de 65 blijft 65 actie, en waarom praat de SP niet mee bij de formatie.

Ook over Rijswijk zijn er nog veel vragen; wanneer wordt er met het nieuwe stadhuis begonnen, waar blijven de sociale huurwoningen, wat gaat er gedaan worden met de rommel op straat, en zo zijn er nog wel meer lopende zaken te noemen.

Gelukkig konden we de meeste vragen wel beantwoorden en veel mensen tevreden stellen door ze te woord te staan. Veel van die gesprekken bestaan uit goed luisteren en kijken naar wat we er mee kunnen. Soms gaan we verder in de buurt met deze mensen praten of kijken we wat we via de SP fractie in de raad kunnen bereiken. Daarnaast hopen we dat ook buiten de raad mensen samen met de SP in actie willen komen om Rijswijk en Nederland een stukje beter te maken voor iedereen.

Al met al was het een leerzame en leuke dag (zeker ook door de sponsjes!).