SP Rijswijk zoals altijd op straat

3 maart 2018

SP Rijswijk zoals altijd op straat

Foto: Sebastiaan van den Hout

Op straat en onder de mensen, dat is waar de SP te vinden is. Ook op deze koude zaterdag 3 maart gaan we in gesprek met mensen in het centrum van Oud Rijswijk en in het woonzorgcentrum Waterhof over het aankomende Sleepwetreferendum en de zorgen van de mensen.

We hebben gesproken over het aankomende referendum over de Sleepwet. Een wet die slecht is voor je privacy en volgens experts niet echt toegevoegde waarde heeft voor de veiligheid.

Bovendien is dit referendum de laatste kans om te laten zien dat we regering niet weet hoe de bevolking hier over denkt en dat we het referendum dus terug moeten hebben. Het raadgevend referendum is namelijk heel snel, stilletjes en zonder het volk hierover naar hun mening te vragen afgeschaft. Door massaal tegen de sleepwet te stemmen maken we ook gelijk duidelijk aan de antidemocratische regeringspartijen dat wij wel inspraak willen in onze eigen samenleving.

Ten slotte hebben we naast vertellen over de Sleepwet natuurlijk ook veel geluisterd. We horen dat er dingen goed gaan in Rijswijk, en daar zijn we heel blij mee en trots op, maar we horen ook dat er veel nog te verbeteren valt. Slechte zorg, armoede, isolement.

Wij van de SP kunnen onrecht niet accepteren en gaan ook buiten de raad aan de slag voor een betere samenleving. Doet u mee?