SP Rijswijk bezoekt de Muziekbuurt

8 mei 2011

SP Rijswijk bezoekt de Muziekbuurt

Zaterdag 7 mei stond de SPreekbus in de Muziekbuurt op het Waldhornplein. De SPreekbus is een mobiel loket waar mensen terecht kunnen met opmerkingen over hun buurt. Terwijl de SPreekbus geopend is voor bewoners bezoeken SP leden tegelijkertijd de buurt. Het prachtige weer zorgde voor een rustige middag. Volgens winkeliers, die de SP ook benaderd heeft, gaan bij mooi weer de bewoners winkelen in het nabijgelegen winkelcentrum In de Boogaard. Toch is er met een aantal bewoners gesproken waaruit bleek dat de Muziekbuurt positief wordt beoordeeld. De ruime en groene opzet spreekt aan. Wel hebben zowel winkeliers als bewoners kritiek over de omgeving Waldhornplein.

Het Waldhornplein maakt een verwaarloosde indruk, waar met name 's avonds als de winkels zijn gesloten de omgeving snel ten prooi valt aan vandalisme en een gevoel van onveiligheid. Het winkelplein is 's avonds uitgestorven en de verlichting is onvoldoende, waardoor met name ouderen het plein ontwijken. De vieze tegels worden ook als hinderlijk ervaren. In het midden van het plein staat een groene elektriciteitskast die het plein onoverzichtelijk maakt.

Het uiterlijk van het plein, maar ook de slordig onderhouden buitenzijden van de omliggende panden waren een terugkerende klacht van zowel winkeliers als bewoners. Oplossingen die werden aangedragen zijn een grondige schoonmaakbeurt te beginnen bij de tegels en betere verlichting. Ook wenst men dat de wijkagent vaker op bezoek komt al heeft men wel begrip voor de werkdruk van de wijkagent. Zo af en toe een kopje koffie drinken bij de winkeliers wordt erg op prijs gesteld. Extra wijkagenten verbeteren de daadkracht en snelheid als er iets gebeurd in de buurt zoals inbraak maar ook vandalisme.

Ministerbuurt
Rembrandtkwartier