Actie helikopterplatform ontlokt opzienbarende reactie B&W

8 juli 2007

Actie helikopterplatform ontlokt opzienbarende reactie B&W

Eerder weigerde de wethouder meermalen de petitie en 450 handtekeningen, opgehaald door de SP tegen de mogelijk komst van een helikopterhaven op Ypenburg, aan te nemen.
Hij wilde dit niet omdat het platform niet op Rijswijks grondgebied komt. Nu laat het college weten van zich te laten horen als er overlast zal ontstaan. De SP gaat er daarom vanuit dat de petitie en handtekeningen van Rijswijkse burgers nu wel door de wethouder met belangstelling aangenomen zullen worden.

U kunt nog altijd de petitie ondersteunen...
Teken hier

In een persbericht zeggen ze dat zij: “volgens de daarvoor bestaande procedures (…) van zich laten horen mocht blijken dat Rijswijkse inwoners overlast zullen ondervinden van de helihaven in Den Haag”. Volgens de SP is dit een erg voorzichtige uitspraak, gezien de aantoonbare geluidsoverlast. Het is volgens de SP vooral ook een tegenstrijdige uitspraak. Het eerdere standpunt van wethouder Jense was dat het geen Rijswijkse aangelegenheid is omdat het helikopterplatform van Helinet op Haags grondgebied komt.

Voorzitter SP Rijswijk Naomi Smulders: “Het lijkt er op dat het college is wakker geschud. Nu de gemeente Rijswijk “van zich laat horen” kan wethouder Jense volgens de SP alsnog gerust de 445 handtekeningen in ontvangst nemen. Samen met de steun van de Rijswijkse burgers sta je toch altijd sterker tegen een Haagse annexatie!”

Actie voor stadhuis

Wethouder Jense doet niets tegen annexatie

Helikopterherrie boven Rijswijk?