SP Rijswijk roept gemeente op Don Bosco veilig te stellen

10 september 2007

SP Rijswijk roept gemeente op Don Bosco veilig te stellen

Stichting Don Bosco Haaglanden en het management van Don Bosco zijn compleet overvallen door het bericht dat de paters Salesianen zich terugtrekken uit Rijswijk en Voorburg. Daarmee verdwijnt het jeugd- en jongerenwerk uit Don Bosco. De SP in Rijswijk is opnieuw in de bres gesprongen voor Don Bosco en heeft in een brief aan het College van Burgemeester en Wethouders gevraagd de gebouwen van Don Bosco op te kopen en het jeugd- en jongerenwerk op deze locatie te behouden.

De SP is erg geschrokken van het bericht dat met de paters van Don Bosco het jeugdwerk dat decennia lang bestaat ook op de tocht staat. Voorzitter van SP Rijswijk Naomi Smulders: “De SP zal er alles aan doen wat in onze macht is om te helpen de activiteiten van Don Bosco op de locatie te laten voortbestaan. Deze steun mogen de burgers van Rijswijk ook van de gemeente verwachten, want goed beleid op het gebied van welzijn voor jeugd en jongeren en cultuur is één van de basistaken van een gemeente.”

Vorig najaar hielp de SP met het verzamelen van handtekeningen om de subsidie die Don Bosco mis dreigde te lopen te hervatten. Tot op heden heeft de gemeente geen gehoor gegeven aan deze oproep. Voorzitter van de SP Rijswijk Naomi Smulders: “De urgentie is nu nog groter. En als gemeente Rijswijk de grond van TNO kan kopen moet het ook mogelijk zijn nu zo’n belangrijke gemeenschapsvoorziening als Don Bosco veilig te stellen door bijvoorbeeld de gebouwen te kopen.”

Met de brief doet SP Rijswijk een dringend beroep op het College van Burgemeester en Wethouders om zo snel mogelijk duidelijk te maken wat de gemeente zal doen om het belangrijke werk van Don Bosco op de huidige locatie te waarborgen voor de toekomst.

SP Rijswijk overhandigt Don Bosco 275 steunbetuigingen
SP Rijswijk haalt handtekeningen binnen voor Don Bosco