Geen commerciële helihavens!

3 december 2008

Geen commerciële helihavens!

Op steeds meer plaatsen in Zuid-Holland komen er plannen voor commerciële of privé helihavens. Ook in uw buurt, in Ypenburg. De SP in Zuid-Holland vindt dit een zeer slechte ontwikkeling. De voordelen voor een klein groepje reizigers en de geringe economische winst, wegen niet op tegen de overlast die helikopters veroorzaken.

Op 10 december beslissen de Provinciale Staten over het luchtvaartbeleid voor Zuid-Holland. De SP zal tegen de plannen voor het toestaan van nóg een helihaven stemmen. Statenlid Van Aelst: “Het gaat hier niet over bijvoorbeeld medische vluchten maar om een soort lijndienst van helikoptervluchten. Maar helikopters zijn geen vrij toegankelijk openbaar vervoer. Wij vinden dit belachelijk, zeker met alle opties via spoor en wegen.”

Komen de commerciële helihavens er toch, dan zal de SP voorstellen indienen om ze aan strengere regels te laten voldoen dan de provincie nu nodig vindt.

Als u belanghebbende bent of geïnteresseerde, kunt u 10 december aanwezig zijn bij de vergadering!

In de aanloop naar 10 december flyert de SP Rijswijk huis-aan-huis in de wijken Vrijenban en Broekpolder in Rijswijk. Maar ook in andere wijken in Rijswijk zal een helihaven de rust verstoren. Wilt u helpen flyeren of flyeren in eigen wijk? Neem dan contact op met de afdeling Rijswijk.

Voor informatie vanuit de provincie:
www.zuidholland.sp.nl

Actie helikopterplatform ontlokt opzienbarende reactie

Actie voor stadhuis

Wethouder Jense doet niets tegen annexatie

Helikopterherrie boven Rijswijk?